21 Temmuz 2011 Perşembe

Schindler'in Istırabı ya da Doğmayan Günlere Ağıt

"Auschwitz'den sonra şiir yazmak barbacadır."


Theodor W. Adorno


 

karanlık gecelerin en dibinde

insan kalabalıklarının

kamyonların, otobüslerin, sürgünlerin

ve sürgün taşıtlarının-

en derininde

odalar, yapılar, mağaralar dolusu insan

ve katilin ismi;

insanların umutlarını anlıyorum.

hepimiz hissetmedik mi?

h

i

s

s

etmedik mi içimizdeki

                            canavarı?

yaşam-işte adını sen koy/hangi çocuk ağlasın/hangi çocuk büyüsün

karar vermedik mi?-

]acılar[bir kış günü gibi, karın ince ince serpiştirdiği

umutsuzca soğuk bir kış günü

{en derinimde
bir dayım vardı benim

sakattı/arabası vardı

dilenciydi, kış günü}

ağlıyorsam eğer

engelleyemiyorsam kendimi

affedin beni

neyi gördüm oldum olası:

bir çocuk gördüm

ne yaşadım ki?

ne bedel ödedim

ağlıyorsam eğer

unutun beni;

bir kış günü gibi

tüm çocuklar/elele tutuşsa/ve ağıt yaksa/şu yaşlı ruhlarımızı-dünyamızı/arındırabilirler mi?

)şimdi neyin iyi olduğunu ben de unuttum,

ben hiç katil olmadım

sen hiç katil olmadın

ben uçak kullanmayı bile bilmem(

kabuslarımda beni ziyaret eden çocuklar

şiirlerimde beni adım-adım izleyen çocuklar

yalvarırım gözlerime bakın,

öyle yıldız dolu ki gözleriniz,

ben de

belki arınırım,

                 yalvarırım.

 

19 Haziran 11

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder