2 Temmuz 2015 Perşembe

Dönüp Bakmak

Begüm Bitir - Dönüp Bakmak
yağmurunun en güzelini taşıyordu kadıköy vapuru
camlarının kenarlarında hüznünün buğusuydu
akıp gitmekte olan bir zamanın silik izlerinin.

“ey akşam vapuru
sana mı kalır dünya
ben o yağmurlu iskeleye inmem, inmem.”

karaköy’e inen dar sokaklarında
adımlarımın geçmişini kaybettim
istanbul’un. yoksul ve zengin yürekli
mendilci çocuklarının
yetim başlarından enselerine akan
yağmur sularının soğuğunda,
üşümüş ellerimi bıraktım.

neyi kaybetmiş olmanın kaygısıydı
dönüp baktığımda saçlarının siyahlığında
kırılgan hislerin karman çorman imgesinin,
yorgun bedeninin üzerinden akıp giden.

sen daha doğmadan kazınmış bir çizginin
uçsuz bucaksız yitip gittiği ufka
-yürüyorum.
kader dediğin beş harfli bir kelime
kederi hafifleten
güneş kırmızı alevler içinde
batıyor denizin üzerinden.


02 Temmuz 2015

Resmini kullanmama izin verdiği için Begüm Bitir'e sonsuz teşekkürlerimle...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder